Informacja dla beneficjentów - wskazówki od Instytucji Wdrażającej
(opublikowano: Wtorek 4 marca 2014)
Informacja dla Beneficjentów
Beneficjenci realizujący operację przed lub po podpisaniu umowy o przyznanie pomocy powinni m. in.:
- zapoznać się z projektem umowy o przyznanie pomocy w szczególności ze zobowiązaniami spoczywającymi na Beneficjencie w związku z realizowaną operacją, która jest współfinansowana z EFRROW:
- informowania i rozpowszechniania informacji o pomocy otrzymanej z EFRROW, zgodnie z przepisami pkt 3 i 4 Załącznika nr VI do rozporządzenia 1974/2006 oraz zgodnie z warunkami określonymi w Księdze wizualizacji znaku Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, opublikowanej na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi;
-
prowadzenia oddzielnego systemu rachunkowości albo korzystania
z odpowiedniego kodu rachunkowego o których mowa w art. 75 ust. 1 lit. c pkt i rozporządzenia 1698/2005, dla wszystkich transakcji związanych z realizacją operacji, w ramach prowadzonych ksiąg rachunkowych albo przez prowadzenie zestawienia faktur lub równoważnych dokumentów księgowych na formularzu udostępnionym przez Urząd Marszałkowski, gdy Beneficjent nie jest zobowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych na podstawie przepisów odrębnych; -
niezmieniania, bez zgody Samorządu Województwa, danych objętych opisem zadań lub zawartych w kosztorysie inwestorskim wymienionych
w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji, stanowiącym cześć wniosku; - niezwłocznego informowania Samorządu Województwa o planowanych albo zaistniałych zdarzeniach, w tym związanych ze zmianą sytuacji faktycznej lub prawnej Beneficjenta w zakresie mogącym mieć wpływ na realizację operacji, wypłatę pomocy lub spełnienie warunków określonych w Programie;
- niefinansowania realizacji operacji z udziałem innych środków publicznych poza dozwolonymi przypadkami współfinansowania wskazanymi w projektach umów o przyznanie pomocy.
- zapoznać się z instrukcją wypełniania wniosku o płatność w szczególności ze zobowiązaniami spoczywającymi na Beneficjencie w celu prawidłowego rozliczenia realizowanej operacji współfinansowanej z EFRROW, m.in.:
- dokonać wyboru wykonawcy usług/zakupów przy zachowaniu zasady uczciwej konkurencyjności i racjonalności poniesionych kosztów, który będzie można udokumentować poprzez:
- załączenie zapytań do wykonawców, ofert potencjalnych wykonawców;
- załączenie dokumentacji z przeprowadzonego wyboru wykonawcy zgodnie regulaminami wewnętrznymi określającymi sposób wydatkowania środków publicznych poniżej 14 tys. Euro (jeżeli dotyczy);
- załączenie stosownych dokumentów opisujących sposób upublicznienia informacji o planowanym do wykonania zadaniu tak, aby dotarła do jak największej liczby potencjalnych wykonawców (zamieszczenie stosownej informacji w swojej siedzibie i na stronie internetowej, bądź w miejscach, w których najczęściej można znaleźć potencjalnych wykonawców, np. tematyczne portale internetowe, odpowiednie instytucje).
- uzyskać „Interpretację indywidualną w zakresie interpretacji prawa podatkowego wydaną przez organ upoważniony” (jeżeli dotyczy);
- w przydatku wykonywania robót budowlanych (tyczy się również budowy, doposażenia placu zabaw) dokonać: zgłoszenia wykonywania robót budowlanych, uzyskać decyzję pozwolenia na budowę, uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego, zawiadomić właściwy organ o zakończeniu budowy (jeżeli dotyczy);
-
sporządzać protokoły odbioru robót budowlanych w taki sposób, aby była możliwa identyfikacja wykonanych robót w odniesieniu do poszczególnych pozycji zestawienia rzeczowo-finansowego operacji (zarówno jeżeli chodzi
o zakres wykonanych prac jak i kwoty), stanowiącego załącznik do umowy. Zgodnie z instrukcja wypełniania wniosku o płatność „protokoły te mogą zostać sporządzone odrębnie do każdej faktury lub dokumentu o równoważnej wartości dowodowej lub zbiorczo dla kilku faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej (gdy występuje ten sam wykonawca)” (jeżeli dotyczy).